Jos olisin luonnonkosmetiikkamerkki, haluaisin olla Patyka. Se on siro ja ajaton, tyylikäs ja vakuuttava. Hemaiseva pariisilainen, elegantti, hillitty, hallittu, ylellinen. Se hivelee esteetikon silmää, mutta vie jalat sisällöllään. Se on luonnonkosmetiikkamerkkien kermaa, tekemättä itsestään numeroa. Sen ei tarvitse, se vakuuttaa jo pelkällä läsnäolollaan. Niin se teki minullekin. En ole vielä montaa kertaa ehtinyt käyttämään, mutta rakastan sen ylellisyyttä ja kauneutta jo nyt.

Ensimmäistä kertaa kuulin pariisitar Patykasta Joliella käydessäni. Minulle kuiskattiin, ihastuisit, se on juuri sinun merkkisi. Katsoin nettisivuja, joiden kauneus on eleganssissa ja yksityiskohdissa. Patyka jäi mieleen elämään, ja joku kuuli äänettömän kaipuuni, maahantuoja tarjosi minulle mahdollisuuden kokeilla, ja olisinko voinut sanoa ei? Käteni syyhysivät kun kävin läpi tuotelistaa yhä uudelleen ja uudelleen, miettien mitkä ottaisin kokeiltavakseni, kun oikeasti olisin halunnut kaikki. Päädyin silmänympärysvoiteeseen, sillä Patykan aikaansaaman hehkun sopii levitä silmistä ympärysihollekin, ja yöseerumin, sillä yksinkertaisesti rakastan seerumeita ja öljyjä.

Olohuoneen pöydälle on muodostunut pieni tuotealttari, ei, näitä ei voi vain sulkea kylpyhuoneeseen! Uutuudenviehätystä lienee ilmassa. Haluan nähdä ne, hypistellä niitä. Kyllä, olen menettänyt arvostelukykyni, mutta olkoon, nautin mielelläni siitä ylellisen turhamaisesta hetkestä, kun pirskotan seerumia kasvoilleni ennen nukkamaanmenoa, ja hieron sen imeytyväksi ihoon. Yleensä en pysähdy, heitän voiteet kasvoille ja painan pään tyynyyn, mutta nyt ehkä osin myös tuotteen hintalappu saa arvostamaan jokaista pisaraa, ja keskittymään siihen, miltä se tuntuu ihoa vasten. Tämä ei ole Nivea, tämä on Patyka, eikä tämän tason kosmetiikka koskaan pääse itselleni muodostumaan tylsäksi arkituotteeksi, perusvoiteeksi tai kaapin perällä seisoneeksi pölyttyneeksi purkiksi. Tämä on luonnonkosmetiikan Chanel, ylellisyystuote, jonka hankkiessaan ei hanki vain voidetta, vaan myös palan luksusta arkeen.

Keskimmäinen kuva lainattu täältä.

Katso myös nämä

19 comments

Vastaa

Oijoi! Postauksesi tuli kuin tilauksesta, juuri eilen päivittelin blogissani kuinka useimmat luonnonkosmetiikkamerkit eivät liiemmin satsaa tuotteidensa visuaaliseen puoleen. Täytyypä tutustua tarkemmin ko. merkkiin!

Vastaa

Tuo on niin totta! Siksi onkin ollut ilo huomata, että nyt viime aikoina siinä on ollut havaittavissa pientä kehitystä ja sitten sattui vielä tulemaan vastaan tämä Patyka, jonka visuaalinen ilme napsahtaa makuuni juuri eikä melkein. Viimeisteltyä ja kaunista, tykkään! :)

Vastaa

Voi Korundi, minkä teit! Tähän tuotemerkkiin on PAKKO päästä tutustumaan!! Mikään, mikä pakataan noin ihaniin pakkauksiin ja esitellään tuollaisilla nettisivuilla, ei voi olla huonoa!!! :-)

Odotan innolla kommenttejasi tuotteista! Silmänympärysvoiteeni on lopuillaan, joten tästä tuli hyvä ehdokas. Ihan tällä esittelyllä.

Tämä on mielestäni juuri sitä ”arjen luksusta”, josta ainakin minä nautin.

Valoisaa alkavaa viikkoa Sinulle!

T. Tupuna

Vastaa

Niinpä!! :) Arvaa kun ensimmäisen kerran näin nettisivut, enkä ollut vielä päässyt edes tuotteita hypistelemään – merkki ei vain kadonnut mielestä, ja varmaan olisin päätynyt sitä ostamaan, ellei olisi käynyt näin hyvin, että sain sitä sattumalta testattavakseni.

Juuri tällainen kokonaisuus on varsin tervetullut lisä luonnonkosmetiikkamerkkien valikoimaan – yleisilme on selvästi viimeisen päälle hiottu ja visuaalisuuteen on oikeasti panostettu. Puhumattakaan jo sisällöltään herkulliselta kuulostavista tuotteista ja siitä pienestä ripauksesta ylellisyyttä, jonka mielellään ottaa osaksi arkea! Näin helposti minut saa ostettua puolelleen ;)

Kerron ilman muuta lisää kunhan olen kunnolla ehtinyt testaamaan! Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa ja pirteää alkavaa viikkoa myös sinulle :)

Vastaa

Postauksen teksti kuulosti ihan hyvältä mainospuheelta mutta sitten kuvat – ylin ja alin jotenkin kellastuneen hempeitä ja keskimmäinen lapsekas ja kovin terävä. Odotin jotain ajatonta, ilmavaa ja vaikuttavaa. Mielikuvamarkkinoinnissa visuaalisuudella on kyllä valtava asema. Nettisivuja en tietenkään käynyt katsomassa, kun mainoslinkkejä en yleensä klikkaile.

Vastaa

Heippa, harmi jos kuvat eivät makuun! Omalla ruudulla noissa ei näy kellertävyyttä, mutta voi hyvin olla, että eri ruuduilta näkymä taittuu eri suuntiin :) Näissä(kään) ei ole syvälinkityksiä, jollaiset lasketaan bloggaajan hyväksi ja kartuttavat jotain muodossa tai toisessa, eli siinä mielessä uskaltaa klikata. Toki googlenkin kautta löytää hyvin perille! Patykalla ei tosin suomekielisiä sivuja ole, mutta englanninkieliset onneksi löytyy, ja visuaalinen ilme on täysin minun makuuni. Kaikki toki eivät tietenkään tyylistä tykkää, luonnollisesti – mikäpä ikinä menisi kaikkien makuun ja herättäisi samoja fiiliksiä, ja hyvä niin :)

Vastaa

Kuvat eivät varsinaisesti näytä kellertäviltä vaan niiden tunnelma tuntuu jotenkin ”kellastuneelta” – vanhahtavalta ja hieman tunkkaiselta, vastakohtana tuoreelle ja raikkaalle. Varmasti sopivat jonkun makuun ihan täydellisesti eikä kaikkia tietenkään voi (tai tarvitse!) miellyttää. Yleensä täällä on tosin omaankin makuuni sopivia kuvia eli tällä kertaa vain sattui menemään näin =)

Mainoslinkillä tarkoitin sitä että mainostat tuotetta ja sitten siihen on postauksessa linkki, en sitä että klikkaamalla saisit varsinaisesti rahaa (koska en missään tapauksessa mainostettua tuotetta kuitenkaan tilaisi). Markkinoinnin tarkoitushan on saattaa asioita potentiaalisten kuluttajien tietoisuuteen. Mitä enemmän mainos kerää huomiota, sitä mieluummin mainostajat jatkavat samalla linjalla ja mainoksia nähdään aina vain lisää. Sitä en halua tukea.

Vastaa

Kiitos tarkennuksestasi kuviin! Ja noista linkeistä, noin veikkasinkin sinun ajattelevan, mutta halusin vain mainita, ettei syvälinkityksiä ole, ettei ainakaan sellaista käsitystä jäisi :)

Olen tismalleen samaa mieltä siitä, että vain toiminnalla voi vaikuttaa. Samasta syystä en itse koskaan klikkaa vaikkapa iltapäivälehtien otsikoita, en halua tukea vastaavaa tapaa ”uutisoida” ja kerätä klikkauksia. Sama periaate toki muissakin jutuissa, joita itse haluaa/ei halua tukea. Pienillä teoillakin voi (ja pitää) vaikuttaa!

Vastaa

Hei, ihana sarja! Mistä tätä Patykaa voi ostaa suomessa?

Vastaa

Heippa, itsekin olen ihan myyty, jo nyt – visuaalinen ilme osuu makuuni juuri eikä melkein, pääasiassa tietenkin paljon kehuja kerännyt sisältö! En löytänyt maahantuojan sivuilta listaa, paikoista, joissa on myynnissä, mutta ainakin Jolien valikoimaan se on juuri ilmestynyt, ja siten on saatavilla myös heidän verkkokaupastaan:
http://kauppa.jolie.fi/brand/28/patyka :)

Vastaa

Tuo viittaus mainoslinkkeihin olikin mielenkiintoinen! Minulle on tullut tavaksi sellainen, että jos jokin blogissa ”mainostettu” asia vaikuttaa kiinnostavalta, en oikeastaan koskaan mene mahdollisen linkin kautta yrityksen tms. nettisivuille (asia on eri, jos kyseessä on jokin itsekin täysin sydämin kannattamani tai epäkaupallinen juttu). Taustalla ei ole välttämättä se, että epäilisin bloggaajan saavan siitä hyötyä (vaikka totta kai niinkin välillisesti tapahtuu, mutta se on minulle periaatteessa yksi ja sama), mutta en tosiaankaan halua jättää jälkeäni linkkiä klikanneiden joukkoon. Jos asia kovasti kiinnostaa, menen nettisivuille googlen kautta. Totta kai tästäkin jää jälki (ja googlen käyttö on taas oma asiansa) ja sivulla käynnin ajankohta kertoo mainoksen tehosta, mutta jotenkin ajattelen tämän olevan pienempi paha. En tosin edes kunnolla tiedä, kuinka tarkasti yritykset pystyvät seuraamaan nettisivuille tulevaa liikennettä, aika tarkasti kai (mistä sivulta, milloin jne.). Tämä onkin oikeasti todella mielenkiintoinen aihe!

Vastaa

Yritykset tosiaankin pystyvät hyvinkin tarkasti seuraamaan mistä ja miten heidän sivuilleen tullaan ja koska yritys tästä seurannasta saa konkreettista markkinoinnillista hyötyä, sitä totta kai tehdään. Ero sillä, että menee tuotesivuille suoraan googlen kautta esim. blogissa tai muulla sivustolla olevan mainoslinkin kautta on se, että tuotteen myyjä ei saa tietää ko. blogin/sivuston olleen se kipinä, joka mielenkiinnon tuotetta kohtaan herätti. En edusta mitään blogia, mainostajaa tai tuotetta, mutta pidän erikoisena sitä ajatusta, että jos bloggaaja saisi tekemästään postauksesta jotain rahallista hyötyä, se olisi huono asia. Ts. lukija joka kokee lukemansa postauksen olleen mielenkiintoinen ja haluaa tutustua tarkemmin tuotteeseen on valmis näkemään ylimääräistä vaivaa, ettei postauksen kirjoittaja vain hyötyisi asiasta. :)

Vastaa

Lisäkommenttia Korundin vastausta odotellessa: Mutta jos menee googlen kautta, yritys pystyy kuitenkin ajankohdan perusteella aika tarkasti päättelemään, onko jokin juttu, mainos tms. herättänyt mielenkiinnon ja johtanut käynteihin yrityksen sivuille (jos käynneissä näkyy esimerkiksi jokin piikki).

Totesin tosiaan, että minua ei haittaa, jos esimerkiksi bloggaaja saisi linkkausten klikkaamisesta hyötyä enemmän tai vähemmän välillisesti (vaikka olisi toki kiva lukijana tietää, jos kyseessä on ns. syvälinkki), mutta jotenkin en halua tarjota yritykselle niin helppoa tietoa, heh. Vähän outo ajattelutapa, mutta markkinointi on niin kaksipiippuinen juttu, että suhteeni siihen on hieman kiero, vaikka se opiskeluihini/alaani liittyykin.

Vastaa

Tietenkin yritys pystyy seuraamaan tarkastikin, mutta se ei tarkoita, että jokainen yritys silti niin tekisikin. Nettiyhteistöiden (bannereiden/mainoslinkkien jne. missä tahansa nettisivuilla) tosin uskoisin olevan asia erikseen, silloin epäilemättä kiinnitetään huomiota klikkauksiin, mutta eriasia on, miten niitä analysoidaan ja millainen painoarvo niillä on. Tietenkin myös tavoite määrittää sitä, mihin kiinnitetään huomiota. Jos yritys hakee ensisijaisesti lisämyyntiä, luonnollisesti klikkauksilla on merkitystä, mutta jos tavoitteena on tunnettuuden lisäys, ei klikkaukset kerro juuri mitään.

Toinen asia on sitten tällaiset linkit (joita suuri osa esimerkiksi omassa blogissani on), joissa ei ole taustalla yhteistyötä, jolloin blogini (tai mikä sitten sivusto onkaan kyseessä) lienee vain yksi satunnainen liikenteenlähde muiden joukossa. Tietenkin kärjistettynä kaikki vaikuttaa kaikkeen, eli jos sattuisi tulemaan iso piikki, saattaisi yritys herätä ja havahtua miettimään blogeja potentiaalisena mainoskanavana, mutta epäilen, että aktiiviseen toimintaan siirtyminen vaatii joko todella merkittävän yhden piikin tai säännöllistä virtaa blogeista ilman yhteistyötä. Varmasti yrityskohtaista se, kuinka paljon se kiinnostaa, vai kiinnostaako.

Omaan työkokemukseen (tosin tyystin toisen tyyppisen alaan) pohjautuen, osana mainoskamppanjaa seurataan nettisivujen kokonaiskävijämäärää (ja toki myyntiä jos kyseessä on verkkokauppa), eli siten niin väliä ei ole mitä kautta sivuille päätyy, sillä kampanja-ajan kävijämäärät lasketaan kuitenkin mainoskamppanjaan panostuksen ansioiksi.

Itse toki ajattelen netissä liikkuessani kuten Anomuumi edellä, tuen hyviä lähteitä ja hyvin hoidettuja juttuja klikkaamalla, luonnollisesti en klikkaa sellaista, mitä en halua tukea. Mainonnasta emme pääse eroon, ja itse olen päätynyt siihen, että tuen asioita, jotka ovat onnistuneet, blogissa viestin yrityksiä, joiden toimintaa haluan tukea, ja muussa toiminnassa klikkaan/ostan/vierailen nettisivulla (mikä sitten kyseiseen tilanteeseen istuukaan) sitä mikä on onnistunut, ja vastaavasti en klikkaa/osta/vieraile nettisivuilla, joita en halua nähdä enempää.

Vastaa

Hei,

Patyka sarjaa saa verkkokaupasta
http://www.katriinaspa.fi

Vastaa

Kiitos tiedosta :)

Ilahduta kommentilla!

Sähköpostiosoitetta ei julkaista.